Verksamhetschef grundskola till Härryda kommun

Arbetsplatsbeskrivning

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!
Sektor utbildning, kultur och fritid söker nu en verksamhetschef för grundskolan i Härryda kommun. Här har vi höga ambitioner med mål att erbjuda Sveriges bästa skolverksamhet. Vi är en kommun som växer stadigt och uppdraget som verksamhetschef för grundskolan är ett av våra viktigaste.
Vi satsar på skolutveckling, systematiskt kvalitetsarbete, god arbetsmiljö och pedagogiskt ledarskap. Med elevens lärande i fokus utvecklar vi undervisning och lärmiljöer, där digitalisering är en självklar del. Vår helhetsidé visualiseras genom det tankesätt vi döpt till Rötter och vingar. Rötterna står för våra demokratiska värden, kompetens och trygghet och vingarna för nyfikenhet, kreativitet och mod att lära sig nytt.
Under 2020 påbörjades arbetet med att skapa Sveriges bästa skola, där målet är att ge bättre förutsättningar för elever och lärare. Kunskapsresultaten ska öka och alla elever ska få möjlighet att lyckas och nå sin fulla potential. Vill du läsa mer om Sveriges bästa skola kan du göra det under länken längre ner i annonsen.
Förutom grundskola ingår följande verksamheter i sektorn: förskola och pedagogisk omsorg, gymnasium samt kultur och fritid. Sektorn innefattar även verksamhetsstöd samt en enhet som arbetar med administration och myndighetsutövning. Det finns en utvecklingsledare som är direkt underställd verksamhetschef som stödjer i olika processer och arbetsuppgifter.

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en verksamhetschef för grundskolan som vill fortsätta utvecklingen av verksamheten och bidra till att skapa Sveriges bästa skola!
Som verksamhetschef leder du 28 rektorer, två enhetschefer och en utvecklingsledare, där din roll är att skapa förutsättningar för verksamheten att nå uppsatta mål. Du ingår i sektorns ledningsgrupp där du har ett nära samarbete med de andra verksamheterna inom sektorn. Som verksamhetschef arbetar du utifrån 1-16 årsperspektiv, i syfte att skapa goda förutsättningar för samverkan mellan verksamheterna i gemensamma frågor.
Förutom att samverka med fackliga organisationer förväntas du kommunicera med välfärdsnämnden och i andra politiska forum. I tjänsten ingår även samverkan med andra verksamheter internt och externt, exempelvis GR och Västra Götalandsregionen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleexamen med pedagogisk inriktning och som har genomgått den statliga rektorsutbildningen. Du har erfarenhet av ledningsuppdrag från grundskole- eller gymnasieverksamhet och det är en merit om du har erfarenhet av att leda andra chefer.
Tjänsten innebär stort ekonomiskt ansvar och därför bör du ha erfarenhet av att leda verksamheter med större budgetansvar. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Ditt ledarskap präglas av genuint intresse för verksamheten, där du vågar och vill utmana till nya och effektiva sätt att driva verksamheten framåt. Du har förmåga att driva pågående processer, vara konsekvent i arbetet med fastslagna långsiktiga prioriteringar för verksamheten och kunna se till att utvecklingsprojekt fullföljs och utvärderas.
Som verksamhetschef förväntas du arbeta med såväl strategiska som operativa frågor, vilket är en kombination du trivs med. Du har god samarbetsförmåga och väcker engagemang hos dina medarbetare genom delaktighet, feedback och framtidsspaning. Du har god kommunikationsförmåga och är lyhörd inför din omgivning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
Vill du få möjligheten att göra stor skillnad för våra elever inom grundskolan och verksamheten för framtidens behov? Vi söker dig som är intresserad av ett stimulerande och utvecklande ledningsuppdrag, med möjlighet att förändra och att driva en utvecklingsresa tillsammans med våra rektorer. Välkommen med din ansökan!

Fakta om tjänsten

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetsplats
Härryda kommun
Omfattning
Heltid
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Erfarenhet
Erfarenhet krävs
Ansök senast
2022-05-01
Läs mer
https://www.harryda.se/barnochutbildning/sverigesbastaskola.4.4d528a5c1789c1763e9a3c53.html

Upplysningar

  • Ragnar Lundborg
    Rekryteringskonsult, Ragnar Lundborg Consulting AB
    E-post: Ragnar Lundborg
  • Fackliga företrädare nås via kommunens växel
    Telefon: 031-724 61 00

Ansökan

Referensnummer: A1111218

Övrig information

I denna rekrytering samarbetar Härryda Kommun med Ragnar Lundborg Consulting AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Ragnar Lundborg på tel 070-55 190 55.

 

Din ansökan skall vara Lundborg Consulting tillhanda senast den 1 maj. För att söka tjänsten skickar du din ansökan och ditt CV till harryda@luncon.se.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Varbergs Bostad

1 500 anledningar att söka jobbet som Byggprojektledare på Varbergs Bostad.
Varberg växer och allt fler vill bo i vår stad. Gillar du utveckling, omväxling och högt tempo ska du söka jobbet som Byggprojektledare. Är du ansvarsfull, prestigelös och framåt har du chans att ta plats i Team Varbergs Bostad som siktar på att bygga 1 500 nya hyresrätter under kommande år.

Om Varbergs Bostad
Varbergs Bostads AB är Varbergs största hyresvärd med ca 5 600 lägenheter. Varbergs vision är att utvecklas till ”Västkustens kreativa mittpunkt” – en vision som är en stark ledstjärna i hela vårt arbete. Som ett positivt led i stadens utveckling och inom ramen för vårt uppdrag att bostadsförsörja ett växande Varberg, har vi planer på att bygga många nya hyresrätter inom de närmaste åren. Som en aktiv samhällsaktör är vi med och formar framtidens boende utifrån livskvalitet, miljö och hållbarhet. Det jobb vi gör tillsammans idag kommer att lämna bestående intryck i framtiden. Läs mer om Varbergs Bostad på www.varbergsbostad.se.

Arbetsbeskrivning
Vi är med och bygger framtidens Varberg, en spännande uppgift där det händer mycket just nu, inte minst när det gäller teknisk utveckling och hållbarhet. Du får en viktig roll i att ta Varbergs Bostad framåt, omsätta ställda krav och förväntningar och att skapa förutsättningar för god lönsamhet i projekten. Alla typer av byggprojekt och skeden förekommer – från utredning till inflyttning och överlämning inom nyproduktion, ombyggnad och renovering. Du har ett helhetsansvar i dina byggprojekt för projektering, upphandling, produktion och framdrift fram till besiktning och överlämning till vår förvaltningsavdelning. Även kontakt med kunder är vanligt förekommande vid renovering och ombyggnationer. Arbetsgruppen består av fem projektledare, en upphandlare och en fastighetsutvecklingschef.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är trygg, stabil, social och vill växa i din roll som byggprojektledare. Du trivs och vill vara en del av ett högpresterande team som hjälps åt och ställer upp för varandra. Du har god administrativ förmåga som skapar ordning i dina projekt. Vi ser också att du har ett affärsmässigt och kundorienterat förhållningssätt. Du är med andra ord en stjärna på att skapa goda relationer som gynnar affären. Du löser problem på ett positivt och konstruktivt sätt. Struktur, engagemang, egen initiativförmåga, målmedvetenhet och tålamod är viktiga egenskaper som krävs för att axla rollen på ett framgångsrikt sätt.

Din bakgrund
Vi ser gärna att du har goda kunskaper om byggprocessen från idé till besiktning och överlämning. Du har också ett genuint intresse för utveckling av bostäder och goda livsmiljöer. Utöver det har du:

  • Relevant, akademisk ingenjörsutbildning inom byggområdet, yrkeshögskoleutbildning eller annan utbildning som bedöms som likvärdig.
  • Några års erfarenhet av byggprojektledning där du haft rollen som byggledare eller motsvarande. Du har förmåga att leda flera projekt parallellt.
  • Goda kunskaper i entreprenadjuridik.
  • God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
  • B-körkort är ett krav.

Team Varbergs Bostad
Vi ser oss som ett lag – Team Varbergs Bostad. I laget finns specialister i olika positioner och alla är lika viktiga. Vi spelar bra tillsammans, uppmuntrar varandra och hjälps åt. Vi har roligt tillsammans och vi trivs med det vi gör. Då blir också resultatet bra – så som att vi i flera undersökningar får toppbetyg av hyresgästerna. Bakom detta ligger ett lagarbete där varje person är en nyckelspelare. Ett lagarbete som präglas av mod, ansvar och delaktighet.

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i ett företag som är bland de främsta i branschen och som är i en expansiv fas. Din personliga insats får stor betydelse för bolagets utveckling och i den laguppställning som ska lösa uppdraget att bygga framtidens Varberg.

I denna rekrytering samarbetar Varbergs Bostad med Lundborg Consulting AB. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ragnar Lundborg tel: 070-55 190 55, mail: ragnar.lundborg@luncon.se. Din ansökan ska vara oss tillhanda senast 24 april. Välkommen med din ansökan!

DAGS FÖR NÄSTA STEG? VI SÖKER EN LÖSNINGSARKITEKT MED GODA KUNSKAPER INOM IT-SÄKERHET

Soltak AB – Ekonomi, Lön och IT.

Soltak är ett samägt bolag av fyra kommuner som valt att samla sin ekonomi- och löneadministration. Tre av dessa kommuner har dessutom valt att lägga över support och IT- drift för att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänsterna. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet och vår uppgift är att leverera professionella servicetjänster till kommunerna. Vi är i en expansiv fas för att klara det ökande förändringsbehovet från våra kunder och vår verksamhet. Soltak AB är en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling. Vi är placerade i Kungälv där cirka 100 medarbetare har sin arbetsplats.

TJÄNSTEN

Som lösningsarkitekt på Soltaks IT-avdelning kommer du att arbeta parallellt med utveckling inom flera affärsområden. Du är placerad inom funktionen Arkitektur & Teknik, som är en del av affärsområdet IT, och ingår där i en grupp med tekniker. Du kommer bidra med att forma den interna och externa miljön med fokus på vår gemensamma arkitektur och säkerhet. Med din kompetens kommer du att kunna bidra till utvecklingen av den gemensamma IT-arkitekturen. Arbetssättet är Agilt med korta beslutsvägar, vilket ger utrymme för nya idéer som skapar värde för kunderna.

ARBETSUPPGIFTER

Som lösningsarkitekt arbetar du i huvudsak med att:

  • omsätta verksamhetsbehov till teknisk design
  • genomföra analyser, ta fram beslutsunderlag, principer och lösningar
  • granska, driva och stödja projekt och andra utvecklingsaktiviteter tillsammans med tekniker och kunder. Du ansvarar för den tekniska arkitekturen av tjänsterna och ser till att de struktureras, designas och realiseras
  • utveckla metoder och arbetssätt för att förbättra och effektivisera vårt arbete

 

VI SÖKER

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som lösningsarkitekt eller har likvärdig kompetens. Du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga som underlättar diskussioner om arkitektur med verksamheten. Som lösningsarkitekt hos oss kommer du att ingå i flera projekt samtidigt.

 

KRAV

  • flerårig erfarenhet inom IT-arkitekturområdet
  • flerårig erfarenhet inom IT-säkerhet kopplat till offentliga organisationer
  • flerårig erfarenhet av systemutveckling
  • bred kunskap om Microsoft plattform ex. Windows Server/klient, SQL, AD, Azure
  • har kunskap eller är certifierad i arkitekturramverk, ex.vis TOGAF
  • goda kunskaper i svenska, tal och skrift
  • B-körkort krävs då resor förekommer i tjänsten

 

MERITERANDE

  • erfarenhet av arbete med systemintegrationer
  • erfarenhet av att ha arbetat i större och/eller komplexa organisationer. Gärnaerfarenhet från olika organisationer där du har erfarenhet av olika lösningar

 

SOM PERSON

Det är viktigt att du är en drivande lagspelare som har förmåga att motivera andra. Du arbetar tillsammans med en grupp tekniker och har nära kontakt med kunderna. Därför är det viktigt att du trivs med att samarbeta, dela dina kunskaper, är prestigelös och hjälpsam. Du har en god pedagogisk förmåga, är tydlig och kan kommunicera på ett lättförståeligt sätt. Du är service- och lösningsinriktad, lyssnar och hjälper kunden utifrån deras behov. Du har också god förmåga att arbeta självständigt, att organisera, planera och prioritera i ditt eget arbete. Du har ett stort engagemang i att utveckla din och gruppens kompetens och arbetsmetoder.

 

ÖVRIGT

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

I denna rekrytering samarbetar Soltak AB med Ragnar Lundborg Consulting AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Ragnar Lundborg på tel 070-55 190 55. Din ansökan skall vara Lundborg Consulting tillhanda senast den 31 januari. För att söka tjänsten skickar du din ansökan och ditt CV till soltak@luncon.se .

Varmt välkommen med din ansökan!

Personbedömningar

Här finns dokument att ladda ner vid personbedömning.

Ta mig vidare

Policy

Här kan du läsa mer om Luncons personuppgiftspolicy.

Personuppgiftspolicy