Ansvarig för strategisk kommunikation och marknadsföring

Omfattning;100 % fast anställning

Landvetter Södra Utveckling AB

Vi söker dig som med energi och engagemang vill vara med från starten och bygga det nystartade bolaget Landvetter Södra utveckling AB. Uppgiften är att utveckla Landvetter Södra centralt i Härryda kommun i närhet till flygplats och Landvetter samhälle till en attraktiv stad för minst 25 000 människor utifrån ledorden mänsklig, modern, innovativ och internationell. Utvecklingen skapas tillsammans med invånare i kommunen, kommande medborgare, andra aktörer och intressenter. Hållbar utveckling och affärsutveckling är centrala delar i allt vi gör. 2029 väntas en ny järnväg mellan Göteborg och Borås vara färdigställd och målet är att då ha utvecklat de första fysiska delområdena av ett attraktivt stationssamhälle. Byggstart av de första etapperna väntas ske efter 2020. I dagsläget finns bolagsstyrelse och VD på plats och många spännande aktiviteter väntar oss under höst och de närmsta åren. Vi kommer finnas med på ett antal fastighetsmässor och konferenser och också fördjupa dialogen med intressenter och exploatörer samt genomföra ytterligare dialoger med invånarna i kommunen. Kommunikation av den fysiska utvecklingen som sker inom området kommer ske i nära samarbete med kommunens kommunikationsavdelning.

 

Arbetsuppgifter

Som kommunikations- och marknadsansvarig är du självklart med och själv utformar ditt uppdrag, med målet att bidra till att Landvetter Södra utveckling AB når de långsiktiga målen. I tjänsten ingår bland annat dessa arbetsuppgifter:

  • I dialog med VD och styrelse för Landvetter Södra Utveckling AB ansvara för:
    • Strategisk kommunikation, till exempel kommunikationsplanering och framtagande av kommunikationsstrategi
    • Marknadsföring av Landvetter Södra
    • Paketering och marknadsföring av delprojekt av det som byggs/skapas på plats
    • Ta fram och utveckla digitala kanaler för marknadsföring och kommunikation
  • Arbete med sociala medier och digital marknadsföring är en naturlig del av vårt arbetssätt och du bör ha dokumenterad erfarenhet inom området. Din uppgift som ansvarig för kommunikation och marknadsföring är att också att säkerställa att vi befinner oss i framkant inom området.
  • Vid behov upphandla externa resurser, enligt lagen om offentlig upphandling med stöd av kommunens upphandlingsavdelning.
  • Samverka med kommunikationschef och kommunikationsavdelning i Härryda kommun.

Erfarenheter

Du har arbetat med strategisk kommunikation och marknadsföring gärna av komplexa fastighets- och/eller utvecklingsprojekt.

Du har stor erfarenhet av kommunikation och marknadsföring av projekt där många aktörer och intressenter är involverade. Det är också positivt om du har erfarenhet av strategisk kommunikation och marknadsföring i en politisk styrd organisation.

Erfarenhet som projektledare eller processledare är meriterande då vi kommer att jobba flexibelt och gränsöverskridande utöver det eget ansvarsområde. Projektutveckling är en central del av vårt kommande arbete.

Erfarenhet av medborgardialog i olika former är något som värderas högt, då vi kommer bygga Landvetter södra i dialog med medborgare och andra intressenter.

Egenskaper

Som person är du självständig med entreprenörsegenskaper. Du har förmåga att se möjligheter i denna spännande initieringsfas av Landvetter Södra Utveckling AB.

Du har en vilja att jobba i en liten flexibel organisation. Landvetter Södra är idag en mindre organisation där alla måste växla mellan operativa och strategiska arbetsuppgifter. Därför är flexibilitet och förmåga att anpassa arbetsuppgifterna efter behov som uppstår, självklara egenskaper hos dig. Du har en pragmatisk inställning och är lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i en öppen och kommunikativ roll i små och stora sammanhang. Du har en god förmåga att planera ditt eget arbete samt arbeta i ett bitvis högt tempo.

Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Utbildning;

Relevant akademisk utbildning inom kommunikation, projektledning eller marknadsföring

Tillträde; snarast eller enligt överenskommelse

Placering: Tjänsten är placerad i Mölnlycke

Ansökan: I denna rekrytering samarbetar Landvetter Södra Utveckling AB med Lundborg Consulting AB. Skicka din ansökan med CV och personligt brev till landvetter@luncon.se senast den 23 september 2018. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ragnar Lundborg tel. 070-55 190 55. Välkommen med din ansökan!

Aktuellt

Konsult hos Luncon

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som konsult med kvalificerade persondömningar och rekrytering. Du är leg.psykolog eller PTP-psykolog och intresserad av att arbeta som konsult inom arbetslivet. Du har ett starkt engagemang och god lyhördhet. Kontakta oss för ett förutsättningslöst möte.

Personbedömningar

Här finns dokument att ladda ner vid personbedömning.

Ta mig vidare

Policy

Här kan du läsa mer om Luncons personuppgiftspolicy.

Personuppgiftspolicy